12 Mayıs 2012 Cumartesi

Örgü Küpe


     Aralık ayında aşçılık kursuna giderken öğle molalarında kurs arkadaşlarımı önce fırfırlı fular, sonra da bere örme furyası sardı. Tabii onlara uymamak mümkün mü? Ben de kendimi kaptırmışım. Bu arada berelerin tepesine düğüme benzeri bir şeyler uydurdum. Daha önce nasıl yapıldığını gördüğümü hatırlamıyorum.  Öyle olsun böyle olsun derken hem arkadaşlar hem de ben tüm berelerimizin tepesine örgü düğümeleri kondurduk. İlk denememde yaptıklarımı ise boş küpe aparatlarımda kullandım.

     Küpeleri (haliyle de berelerin düğümelerini)Nasıl yaptığıma gelince: 
  1. Yapımı çok kolay, önce 6-7 (İpinizin kalınlığına göre) zincir yapıp birşeştiriyotuz.
  2. Zicirin üzerine sığıdırabildiğimiz kadar 2li basit birit ile dolduruyoruz. Yine aynı zincirin üzerinden ipimizi çekerek basit biritlerin üzerinden uzun bacaklı sık iğinelerle dolduruyoruz.
  3. Buraya kadar yaptıkalrımı küpeler için kullandım. Bundan sonra küpe aparatının takılı olduğu yerden (sık iğinelerin tepesinden) kaydırmalar yaparak sıkarsanız örgünüz düğüme şeklini alacaktır.



Şapkaların tepesine kullandığımız gibi yelek, hırka düğümesi olarak da kullanılabilir bence. Yazımı yazarken verdiğim linklar eski bloguma ait. Eski blogumu ziyaret etmeden önce Tatlı CaDı'yı izlemeye almayı unutmayın.. ŞimdiliK..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...