23 Temmuz 2012 Pazartesi

Vişneli Ramazan Şerbeti


Cuma günü trt 1 "de iyi fikir programında ramazan şerbetlerinden bahsediyorlardı. Programı oğlum ile birlikte izliyorduk. O sırada odadan ayrılmak zorunda kaldım o izlemeye devam etmiş. Döndüğümde; "annecim biz de elmalı, güllü... v.s... ramazan şerbeti yapabilirmiyiz" diye sordu. Malesef nasıl yapıldığını izleyememiştim; "Oğluşum, nasıl yapacağımızı izlemedim bilmem ki yapabilirmiym" deyince ölçülerini ve nasıl yapılacağını bir çırpıda anlatıverdi. "Zaten hepsi benzer şekillerde yapılıyormuş anneciğim"dedi. 7 yaşındaki Oğluşum.

O gün de ilçemizin haftalık pazarı kuruluyor.  Vişne tezgahının önünden geçerken paşamın isteği kulaklarımda çınladı.  Bir kilo vişne aldım ve o gece "vişneli ramazan şerbetimizi" yaptım.  

Çekirdek ailemizce 10 puan(babadan), 10 puan(ağbiden), 10 puan (kızçeden), benden de 10 bir puan alınca burada paylaşmaya karar verdim.

Vişneli Ramazan Şerbetini yapmak için gerekli malzeme:
  • 1 kilo  vişne
  • 1 kilo  toz şeker
  • 1 litre  su
  • 1 adet  limonun suyu




Yapımı:
  1. Vişneleri yıkayıp temizliyoruz (ben hızımı alamadım ve çekirdeklerini de ayıkladım).
  2. Vişneleri ve toz şekeri koyduğumuz tencerede elimizle sıkıyoruz, bir miktar vişnenin suyu çıkıyor. 
  3. Tencereyi ocağa koyuyoruz ve üzerine 1 litre kaynar su döküyoruz.
  4. Takriben 15-20 dakika kaynattığımız şurubu ocaktan indirmeden önce bir limonun suyunu sıkıyoruz.
  5. Biraz ılındıktan sonra süzüyoruz.
  6. Son olarak pet şişelere dolduruyoruz.



Biraz hazırlıksızdım, elimde bu şişeler vardı. Limonata şişesindekini difrize koydum. Uzun vadeli dayanır mı şimdilik bilmiyorum. Diğerini ise iftarda sürahiye bir miktar koyarak sulandırıyoruz serin serin buzz gibi içiyoruz.
Çekirdek ağilamizce toplam 40 puan alan 
Vişneli Ramazan şerbetini şiddetle tavsiye ederim.. ŞimdiliK..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...