22 Temmuz 2012 Pazar

Kız CaDı'nın 4. Yaş Günü ve Barbie Pastası


CiCi Kızımın Yaş gününü kutlayalı 2 ay oldu ama sıcaklar bastıralı kayıtları yetiştiremez oldum.  :P Blogumu açıyorum, arkadaş blogları dolaşıyorum ona buna laf atıyorum, ara sıra başka kayıtlar giriyorum ama her ne kadar istemesem de arada eskilerden kalanlar oluyor. Bu da onlardan biri işte.. 


Bizim Tatlı CaDı, bazı bazı kuaförlüğe merak salar. Bu hevesini de Kız CaDının saçları ile oynayarak alır.. Kız Cadı doğum gününde gelinliğini giymek isteyince bana da gün doğdu.. Nasıl yapabilmiş miyim?.. (^_^)

Geçen sene ilk denemesini yaptığım Barbieli pastamı bu defa Kızım için yaptım. Eski bloguma yazdığım tarifi aynen uyguladım. Nasıl yaptığıma gelince.. 

Tatlı CaDı Barbie Pasta Yapıyor.. (^_-)

1. adım Pastamızın Kremasını Hazırlayalım:
  • 1 litre süt
  • 1 çay fincanı toz şeker
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yumurtanın sarısı
Tencereye biraz süt koyup üzerine un ve nişastayı eliyoruz, çay fincanı toz şekerimizi ve yumurta sarımızı koyduktan sonra topak oluşmaması için tüm malzemeyi el çırpıcı ile karıştırıyoruz. Sütün tamamını tencereye boşaltıp bir muhallebi pişiriyoruz. Göz göz oluncaya kadar pişirdiğimiz muhallebiyi soğuması için bir kenara alıyoruz.

Şanti İçin:

  • 1 çay fincanı süt:
  • 1 paket Krem Şanti
Yine bir çay fincanı Süt ile KremŞantimizi güzelce çırpıp kek hamurumuz pişene kadar dolaba kaldırıyoruz. Pasta kekimiz piştikten sonra muhallebi ve şantiyi karıştırıp birlikte çırpıyoruz. Kremamızın yaklaşık yarısını içine diğer yarısını pastanın üstüne koymak üzere ikiye bölüyoruz.


2. adım Pasta Kekini Yapalım:
  • 3 adet yumurta ve kremaya koyduğumuz yumurtanın akı
  • 1,5 su bar. toz çeker
  • 2 su bar. un
  • 0,5 paket kakao (25 gramlık paketin yarısı)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 su bar. su
Ben Kekimi geceden hazırladım..
*Önce fırını 150 dereceye ayarlayın. Bir kaba un, kakao ve kabartma tozunu eleyim. Midi fırınıma uyumlu olan yuvarlak bir tepsinin tabanını yağlayıp bir kaşık un ile unladım. *Bu işlem sayesinde pişen kekleri tepsimizden zahmetsizce ayırırız.
*Yumurtaları çırpma kabımızda toz şeker ile en yüksek hızda güzelce çırpıp kabartıyoruz. Mikseri kapatmadan sırası ile hazırladığımız su - un, kakao, kabartma tozu karışımını çırpma kabımıza ekliyoruz. Un iyice karışınca Hamuru tepsiye döküp 150 derece ayarladığınız fırında 30 dakika pişiriyoruz.
*Bu arada hazırlamış olduğumuz kremamızın yarısına yakınını alıp geri kalanını ertesi gün pastamızın üzerini sürmek için buz dolabında muhafaza ediyoruz. Pastanın içine koymak üzere ayırdığımız kremanın içine arzunuza göre damla çikolata, meyve parçaları ya da neli pasta olsun istiyorsanız kremanıza onu katın..

Pasta tabanını ortadan ikiye bölüyoruz.
*Bu arada soğumuş olan kekimizi de bir pasta tabağına alalım. Yan tarafını ortalayarak ikiye böleceğimiz yeri bir bıçağın ucu ile kesiyoruz. Elimizde sabitlediğimiz bir parça ipi pasta kekimizin kesilen yerine yerleştirip kekimizi tam ortadan bölüyoruz ve iki adet pasta tabanı elde etmiş oluyoruz..
Üst parçayı derin bir kaba koymadan önce küçük bir üçgen kesiyoruz.







*İlk hamuru oval ve derin bir kaba(kek çırpma kabınız olabilir) yerleştirmeden önce kabımıza sığması için küçük bir üçgen ayırıyoruz daha sonra kabımıza koyuyoruz. Bir su bardağı sütün yarısını ya da  arzu ederseniz benim gibi önceden hazırlayıp soğuttuğum bir su bardağı hazırkahveli sütün yarısı ile  kekimizi ıslattım.




*Tabana yerleşitreceğim kekin kenarlarını kabıma sığacak kadar küçülttüm. Çıkan kenar parçalarını ve üst tabandan ayırdığım üçgeni kırıklayadak damla çikolata ile birlikte pastanın arasına koyacağım kremaya karıştırdıktan sonra kalıbın içine döktüm. İkinci kek tabanımı bu kremanın üzerine kapatıp neskafeli sütün diğer yarısı ile ıslattıktan sonra sabah süslemek üzere buzdolabına kaldırdım...



Sabah Pastamı kabından çıkardım.
Kremanın ikinci yarısını uzun bir bıçak yardımı ile
pastanın üzerine sürdüm.


Kremanın üzerine hindistan cevizi serptim.
 Oyuncak Barbie kekin üzerine oturttum.
Barbie eteklerini krem şanti ve
 bonibonlarla süsledim.



 Kız Cadının 4. yaş günü Barbie Pastası Hazır..


Not: Pastalarınızı Bonibonlarla süslemek istiyorsanız bonibonları en son koyunuz. Çünkü krema ile temas ettiğinde boyasını akıtıyor ve biraz renkleri kaçıyor. Ben pastanın üzerine bu yüzden hindistan cevizi serptim. Boyaları daha az akıyor. Bonibonlar öğleden sonra konulup Pasta akşama kesilmek sureti ile iki defa test edilip onaylandı.. (^_^)

Güzel bir gün geçirmeniz dileklerimle.. ŞimdiliK..


6 yorum:

  1. Minik Tatlı cadının geçmiş doğum günü kutlu olsun:) pasta da gayet güzel olmuş ipucu vermeniz iyi oldu, uygulayacakların dikkatinden kaçmamış olur:) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, çok sevdik bonibonlu pasta süslemeyi küçük bir ayrıntı işte.. (^_^)

      Sil
  2. canım az önce vişne suyuna yorum bıraktım hata verdi umarım bu gelir öncelikle bu güzller güzeli pransesin geçmişte olsa doğum gününü kutlarım ne çok seviyolar değil mi böyle kabarık elbiseler giymeyi benim kızımda böyle geçen sene bende bu pastadan yapmıştım ama seninkinin eteği tam istediğim gibi olmuş tarifi çok güzel yazmışsın canım yapanlar için faydalı olucak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, tek bu yorum gelmiş. Tarifler konusunda pek becerikli olmasam da elimden geleni ardıma koymamaya çalışıyorum.. CiCi yorumlarınız için teşekkür derim.. (^_^)

      Sil
  3. Nice mutlu yıllara hayırlı sağlıklı huzurlu bir ömür verdin rabbim..ne güzel bir pasta olmuş afiyetler olsun ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...