15 Temmuz 2012 Pazar

İpek Kozaları ile Yapılmış Eski bir Pano



Nihal ablaya ait bir çalışmaya daha yer vermek istiyorum. Bu görmüş olduğunuz pano yaklaşık 70 yıl önce nenesi tarafından işlenmiş.. İçinde bir zamanlar anne-babasının  gelin-damat fotografı duruyormuş. Zamanla yıpranan çerçeveye rölyef pasta sürüp bir kalem yardımı ile şekiller yapılarak ahşap çerçeve onarılmış oldu.




Altın yaldız akrilik boya ile boyandıktan sonra zift sürüldü. Tinerli bez ile üstünkörü silinerek eskitme çalışıldı. En son çerçeveye kahverengi boncuklar yapıştırılarak serpiştirildi. 



Çerçevenin içinde ise görmüş olduğunuz çiçek, yaprak ve kuş figürlerinin tamamı, renklendirilmiş İpek böceği kozaları ile yapılmış ve panoya ince ipile dikilerek tutturulmuş. Çok narin bir çalışma, el emeği göz nuru çok ince bir iş.. Yenilenen panoya Nihal abla kendi düğün fotografını koyarak panoya yeniden can verdi.. Bence Muhteşem oldu..

Ne varsa eskilerde var derler ya.. hakikatten de öyle galiba..
Güzel bir gün geçirmeniz dileklerimle.. ŞimdiliK..



10 yorum:

  1. yaşanmışlığı olan herşey çok güzel yapanın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Zift sürerek yapılan çalışma hiç görmemiştim paylaşım için teşekkürler.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. inanmıyorum bu ne kadar harika bir şey....
    canım blog ayarlarını düzeltmene çok sevindim nasıl olduysa 2 ayrı blogun var bende biri 2 ay önce güncellenmiş şimdi bende sabahtan beri aynı sorunla ugraşıyorum kuzenimin blogu için ama gogle profilinden kurtulamıyorum? nasık düzelttin yardım edersen çok sevirim
    ayrıca cnm yorumlaraına cevap yazmak nasip olmadı yogunluktan burdan teşekkür ederim saoalsın:)

    YanıtlaSil
  4. fevkalade bir dönüşüm olmuş bayıldım canım :)
    emeğine sağlık o zaman yapanın :)
    sevgilerimle öpüyorum kocaman

    YanıtlaSil
  5. Bunlar ne güzel ne CiCi yorumlar, arkadaşım adına hepinize teşekkür ediyorum CiCi KalıN.. (^_^)

    YanıtlaSil
  6. Tabii ki mavii"cim elimden geleni yaparım. biraz bekle..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel çok beğendimm
    izlemeye aldım senide beklerim

    YanıtlaSil
  8. waaaaaawwww cadıcım wawwwwww.
    nasıl güzel bir çalışma böyle, o çiçekler nasıl ipek böceği kozasından oldu öyle, gerçek gibiler helal olsun vallahi. Beni soruyorsun nerelerdesin diye, yavaş yavaş dönüyorum tatlım; özledim sizi :* öpüyorum...

    YanıtlaSil
  9. Valla cadıcım İpek böceği kozasının bu denli nasıl ince işlendiğini ben de bilmiyorum, hayran kaldığım bir çalışma olduğu için paylaştım.. 70 yıl önce yapılmış bir el emeği Nihal ablacığımın nenesinin ellerine sağlık diyeyim.. (^_^)

    YanıtlaSil
  10. ay maşallah ne kadar güzel bir pano bu gerçekten ne varsa eskilerde var

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...