26 Temmuz 2012 Perşembe

Ramazanda Güllaç Yapılmaz mı?..


Sekiz bilemedim dokuz sene önce eşim ile çıtı pıtı yeni evli delikanlı bir çiftken, yine bir iftar sonrası pastahaneye gittik. Güya profiterol sipariş edecektik ama eşim vitrindeki güllaçları görünce iki saniyede beni sattı. Ben daha önce güllaç yememiş biri olarak tadını bilmediğim şeyi yeme taraftarı değildim. Neyse, biz oturduk, siparişler gelene kadar eşimden güllaç ile ilgili bir yığın övgüler, hikayeler dinledim. Yoğun ısrarlara dayanamayarak zoraki de olsa tadına baktım, eşim güllacı o kadar övmüştü ki beklediğim tadı alamayınca pek beğenmedim.. o gün "sen yaparsın bu tatlıyı" dese de canımın içi, yıllar yıllı var ki güllacın yüzüne bile bakmadım.. (^_^)

Aradan onca sene geçti bu ramazan sevgili eşime jest olsun diye marketten iki paket Güllaç aldım. Bu tatlıyı yapamam sanırken.. Canım, o yapımı ne kolay tatlıymış ooo.. Üstelik bu defa tadını da pek beğendim.

Yapımı paketlerin üzerinde yazılı zaten bize kalan bir tek lezzetini görüntüsünü ayarlamak..
Güllacı yaparken Paketin üzerindeki malzeme ölçülerinden, biraz da UzmanTv - Güllaç Nasıl Yapılır videosundan yayarlandım.

Evde ki malzemelerimden badem, hindistan cevizi, Gıda için Gül suyu ve meyve olarak şeftaliden yararlandım..


Güzelmiş yaw, mmm... ellerime sağlık, nefis yapmışım.. Pastahanedekiler Güllaç yapmayı bilmiyormuş  anlaşıldı, onca sene beni bu güzel tattan mahrum ettiler, davacıyım Hakim bey.. (^_^)

Bu Mübarek Ramazan günü hepimize hayırlara vesile olur İnşallah. Allah'ım tuttuğumuz oruçları, can-ı gönülden ettiğimiz duaları kabul eylesin İnşallah.. Hayırlı İftarlar Canlar.. ŞimdiliK..


6 yorum:

  1. ben hala o önyargı olayanı aşamadım. ne tadına baktım, ne de bakma taraftarıyım. yazın çok keyifli. eline koluna sağlık. afiyet şeker olsun.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.. (^_^) Güllaç meyveli olunca güzel oluyormuş, ikinci denememde daha fazla meyve koymayı düşünüyorum.. Sevdiğin meyvelerle denemeni tavsiye edebilirim.. Sevgiler.. (^_^)

      Sil
  2. Bende uzun zaman güllaç yememek için direndim ,bir arkadaşımda yedikten sonra sizin gibi düşünmeye başladım öbür yediklerim olmamıştı.Şimdi çok severek yiyorum.Ellerinize sağlık,afiyet olsun.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bir şeyin lezzetine bakmak için ilk denemelerde şanslı olmalı insan. Eğer güzel olmamışsa hep öyleymiş gibi gelir.. Benim de şanssızlığıma denk gelmiş.. ya da kendi yaptığımız daha lezzetli daha taze oluyor belki.. CiCi KaLL.. (^_^)

      Sil
  3. Çok güzel olmuş, elinize sağlık (; Ben de çok severim güllacı, özellikle de ramazanda (;

    YanıtlaSil
  4. Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. Ben niye güllaç bir tek ramazanda satılıyor anlamıyorum. O kadar seviyorum ki her zaman yiyebilirim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...