24 Temmuz 2012 Salı

10 Adımda Cam Tepsiye Peçete Transferi



İki günden beri mutfak masama ahşap boyalarımı peçetelerimi yığdım, güya bir tepsi ve bakır tabak boyayacağım. Eşim eve geliyor gidiyor, bakıyor bakıyor hareket yok, bana soruyor; "sen daha buları boyamadın mı?" Ben ise bizim ilhamiyi bekliyorum; "onları boyamak öyle kolay değil ilhaminin gelmesi gerek" diyorum (^_^)

Bu gece bizim ilhami geldi. Hem tepsiyi hem de bakır tabağı boyadım derken, hızımı alamadım bir de sabun ve cam tabak takımı yaptım.

Bu geceki çalışmalarımı sırası ile yayınlayacağım ufak tefek yapım aşamalarını da fotoladım yani dolu dolu üç postum olacak sizler için.. (^_^) Bir zamanlar BiM markette bulunan bu peçete deseni malesef artık yok. İyi ki bir paket almışım, kullan kullan bitmiyor. 

Cama Peçete Dekopajını Şöyle Yaptım:


1*Peçetedeki deseni gelişi güzel dekope ediyoruz (bu işlemi makas ile yapabileceğiniz gibi beyaz kısımları elinizle yırtarak da ayırabilirsiniz). Dekope ettiğim parçaları bir birine ekleyerek tepsiye uygun bir desen oluşturdum. Peçeteyi transfer işlemine başlamadan önce tepsiyi ters çeviriyoruz. Transfer işlemini tepsinin altına yapacağız ki tepsiyi kullandığımız zaman camı silme imkanımız olsun. 






2*Camı önce su bazlı vernik ile vernikledim ve kuruması için bekledim.



3*Peçetenin renkli katını kullanmak üzere diğer iki katlarından ayırdım. 













4*Tepsiyi ters çevirdiğim için peçeteyi de tepsiye ters yapıştırmam gerekiyor. Buna göre desenimizin canlı renkli tarafını alta gelecek şekilde yerleştirdikten sonra, peçete tutkalını peçetemize yumuşak bir fırça yardımı ile dikkatlice sürerek deseni yapıştırdım.





5*Tutkalımız kuruduktan sonra bakır simli boncuk boyası ile gelişi güzel dallar çizdim.

6*Boncuk boyası kuruduktan sonra ise zemine bir kat su bazlı vernik sürdüm ve kuruması için bekledim.







7*Sünger fırçam ile zemine 1-2 kat beyaz boya sürdüm.

8*Kuruyan boyanın üzerine 1-2 kat Şampanya rengi metalik boya sürdüm.






9*Tepsinin ayaklarına ve geri kalan metalik bölgelerine kapanana kadar 2-3 kat Şampanya rengi metalik boya ile boyadım.

10*Boyadığım her yere 2 kat Su Bazlı Parlak vernik sürdükten sonra işlem bitmiş olur. 






    Siyah zemin üzerine basit bir çiçek deseni olan tepsyi sahibi olan arkadaşım önceden temizledi ve bana  öyle getirdi. Öncesi ve sonrası şeklinde karşılaştırmak güzel olurdu. Bu arada arkadaşım haftaya üç numara doğum yapacak Loğusa şerbetini bu tepsi ile ikram edecekmiş. Hen üs tepsinin yeni halini görmedi bakalım beğenecek mi..

    18 yorum:

    1. Tatlım merhaba...
      Harika bir dönüşüm ellerine sağlık. Aynı tepsiden bende de var ama birşey soracağım acaba arkadaşından üzerindeki eski deseni nasıl çıkartdığını öğrenebilirmisin? teşekkürler hoşçakal...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Teşekkür ederim..
        Aynı model tepsiyi ikinci yapışım bu. Birini de 5 sene önce kayın validem için yapmıştım. Çelik teller var çelik tencere ovalamak için kullandıklarımız. Her ikisine de tepsinin boyalarını bu şekilde çıkarabileceklerini söylemiştim herhalde öyle yapmışlardır. arkadaşım bir iki leke kaçırmış teli sürerken daha boyası çıkıyor canım.. kolay gelsin.. (^_^)

        Sil
      2. yine de arkadaşıma da sordum, ilave olarak sıcak su ve domestos kullanmış.. sevgiler (^_^)

        Sil
    2. vavvvvv işte bu arkadaşımmmm muhteşem güzel olmuş kutlarım yaşasın kuşlu peçeteler:)))

      YanıtlaSil
    3. Harika olmuş, ellerinize sağlık...:)

      YanıtlaSil
    4. Merhaba .Harika olmuş ellerinize sağlık.

      YanıtlaSil
    5. şahane olmuş. iyi günlerde kullansın arkadaşınız:)
      sevgiler

      YanıtlaSil
    6. Teşekkürler, gooogoook'cum, NOWACRAFT'cım ve AsOrTiK'cim.. (^_^)

      YanıtlaSil
    7. ellerine sağlık, süper çok şık olmuş.

      YanıtlaSil
    8. bloğunu buraya taşımışsın, haberim yok bir de öteki bloğa yorum bıraktım nerdesin diye sonra dikkati inceleyince gördüm, seni tekrar bulduğuma sevindim.

      YanıtlaSil
    9. vay be döktürmüşsün biz de hiçbir şeyden anlamıyoruz valla :))

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Aşkolsun olur mu hiç, yapmaya başlayınca anlarsın elbet.. ben yaptıklarımı elimden geldiğince anlatıyorum, inşallah faydalanan oluyordur.. CiCi KaLL.. (^_^)

        Sil
    10. Muhteşem bir tepsi olmuş. güle güle kullan canım...

      YanıtlaSil
    11. aynı peçeteden bende almıştım.bi sürü çalışmada kullandım:) tepsi şahane olmuş.ellerinize sağlık.çok beğendim.

      YanıtlaSil
    12. Merhaba bu dediğiniz siyah tepsiden bendede var sanırım yani tarif ettiğiniz şekle çok benziyor bende bu eski halini çok beğeniyordum arkasındaki siyah boyalar yer yer atmıştı kapatmak için siyah sprey boya sıktım ve tüm desen kabardı üstüne bir bez koyarak ütü ile
      havasını alıp yapıştırmakk istedim tüm desen beze çıktı ☹️ benim merak ettiğim bu desende aynı yöntemle mi yapılmıştır eğer öyleyse bu çiçek desenli peçete bulmam aynını yapmam çok zor varsa bir fikriniz bana yardımcı olur musunuz?

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Ahşap boya hobi mazalarında tekli ithal peçeteler satılırdı. Hala varsa onlardan beğendiğiniz bir tane alabilirsiniz. Aynı desen olması şart değil. Peçete transfer videoları artık bolca var. Tepsinizdeki boyayı güzelce temizleyin. İşlemi tepsinin altına cama uygularken peçetenin tersi size bakacak. Peçete tranferi işleminden sonra 1-2 kat boyayın. Son olarak vernik sürün. Hobi mazalarinda farklı malzemeler de var stencil, pirinç dekopaj gibi... inanın eskisinden daha güzel bir tepsiniz olur kolay gelsin.. 😊

        Sil

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...