5 Ekim 2012 Cuma

Geçici Dövme ya da Hint Kınası



Bu hafta sonu Babaeski'deydik. Kuzenimin kızı Boncuk gözlüm "halacım geçici dövme yapalım mı" diye tutturdu. Nasıl oluyormuş oo? Hint kınası ile demez mi.. Ben de bir süredir denemek istiyordum ve netteki sitelere göz atmıştım. Boncuk gözlüm ise bir süre önce bire bir yaptırmış. Kolumdan tuttuğu gibi kırtasiyeye oradan da aktara götürdü beni. Çok geçmeden kendimi kınayı hazırlarken buldum..  Bu gençler de çok tez canlı canıım.. (^_^)

Boncuk gözlüm okula gittiği için istediği kelebek desenli geçici dövmeyi çorap giyince belli olmasın diye bileğine yaptık .. Deseni ise kendi netten beğendi. A4 kağıdını leptop'ın ekranına  dayadım fazla bastırmadan kopyasını çıkardım.. Çıktı almak için yazıcıya gerek yok yanii.. (^_^)  


Geçici dövme için kullandığımız malzemeler şunlardı:

  • Aktardan aldığımız Hint kınası
  • Koltuk altı deo stik 
  • Oksijenli su
  • Kürdan ya da çöp şiş (almayı unutmuşuz, bizde kibrit çöpünü yonttuk)
  • Aydınger kağıdı
  • Kopya kalemi
  • Dövme deseni (nakış kitaplarından, netten faydalanabilirsiniz ya da sadece zevkinize güvenin (^_^)



Boncuk gözlümden sonra ben de sol elime hint kınasını uyguladım. Elime kınamı sürdükten sonra yapım aşamalarını görüntülemek aklıma geldi. 

  1. Önce elimi A4 kağıdına çizdim.
  2. Doğaçlama elime göre bir desen oluşturdum. 
  3. Bu deseni Aydınger kağıdına kopya ettim (elinizde desenler var ise doğrudan aydınger kağıdına kopya edebilirsiniz).
  4. Dövmeyi yapacağınız bölgeye koltuk altı deo stik sürün.
  5. Deseni yerleştirip biraz üzerinden bastırın.
  6. Hint kınası ve oksijenli su ile kahve telvesi kıvamında hazırladığınız karışımı çöp şiş yardımı ile çıkan desenin üzerine uygulayın.
  7. 5-10 dakika sonra elinizdeki kına kuruyacaktır. 2 saat bekledikten sonra duru su ile yıkayın. 
Hepsi Bu Kadar... (^_^)


Elimi yıkadıktan sonra desenin görünümü böyleydi. İlk uygulama için fena değil bence. Bu arada Babaeski'den Bandırma'ya, oradan da Havran'a dönene kadar çevremdekilerin kınama ilgisi pek çoktu (^_^)

Kınayı elimde net olarak Dört gün kullanabildim. Malum ev hanımlarının eli sudan çıkmak bilmez. Beşinci günün sonunda elimi havluya silerken ölü deri parçacıkları gibi attı ben de biraz ovarak iyice kınayı çıkardım ve tamamen temizlendi.

Kına ile İlgili Öğrendiğim Bir Kaç Püf Noktası ise Şöyle:

  • Hint kınası uyguladığımız bölgenin tüylü olmaması uygulama sırasında kınanın dağılamaması için önemli.
  • Su ile daha az temas eden bölgelere yapıldığında  (omuz, kol, ayak bileği gibi) 10-15 gün dayandığını okudum.
  • Kınayı en az 5 dakika bir yere değdirmeden muhafaza etmeli ve 2 saat kendi halinde kurutmalı. 
  • Herhangi bir kurutma yöntemi kullanmamalı (fön makinesi, güneşe tutmak gibi) yoksa cilde geçmeden hemen kurur ve kabuklaşarak atar.
  • Terleme olmayan bölgelere uygulanmalı yoksa kına kurumaz ve dağılır.


Allah kısmet nasip eder ise 22 Hazirandaki Sünnet Düğünümde elime hint kınası yapmak istiyorum şimdiden taliplileri çok o gün hangi biri ile başa çıkabilirim hiç bir fikrim yok.

Bir de tüplerde hazır satılan hint kınaları var "Bir yaşıma daha girdim blogundaki Abla No: 1" onlardan kullanıyor. Benim için de uygulaması daha kolay olur. Malum ahşap boyamadan sim boncuk sıkmaya alışıkız bir de hint kınasına alıştırırız elimizi. Şimdiden araştırmaya başladım, inşallah bu tüp kınalardan yakın çevremde bulabilirim..
Güzel bir Gün Geçirmeniz Dileklerimle.. ŞimdiliK..


25 yorum:

  1. Böyle bir uygulamayı dört gözle bekleyen bir tanıdığım var.. hemen yönlendireyim onu sizin bloğa doğru, güzel bir uygulama olmuş:) elinize sağlık. Sevgiler ve selamlar.

    YanıtlaSil
  2. hint kınası olayını sevdim, çok hoş görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. O kadar çok tarif okudum resimlemen gerçekten çok iyi olmuş çok teşekkür ederim canım. Çok hevesliyim ama kınayı görmeye tahammül edemeyen bir kardeşim var yapamıyorum :( Ellerine sağlık canım. Diğerlerinide yaptığında görürüz inşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Blgumda ödülünüz var sevgili tatli cadı sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. merhaba, dövmeniz hoş görünüyor, bende dövme meraklısı bırıyım ama henuz bu hevesimi geçici dövme yaparak gideriyorum :) birde bloktakı "hone hoone clock" uygulamasını cok begendım nasıl indirebilirim. denedım ben ındıremedım :(

    YanıtlaSil
  6. buse(boncuk gözlü)22 Aralık 2012 20:59

    teşekkür ederiz bende firdes halamın dediği boncuk gözlüyüm ama gerçekten bunu yapmak için biraz sabır gerekli iyikide aklıma gelmişte o dövmeyi yapmışız firdes hala

    YanıtlaSil
  7. geçici dövme yapmak günahmı acaba ?

    YanıtlaSil
  8. alman taşı kullanırsanız kınayı 2 saat bekletmenize gerek kalmaz ayrıca yalnız 10 dakikada bile fotoğraflardaki görüntüden daha koyu bir renk çıkıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bigi için teşekkür ederim.. yine beklerim.. (^_^)

      Sil
    2. kına taşı denen bi taş var aktarlarda satılıyor onunla yaparsanız kalıcılık süresi uzuyor (2 3 hafta kadar)

      Sil
    3. Alman tasi nedir birde neden rolon suruluyor

      Sil
  9. kına taşı (aktarlardan bulabilirsiniz) ile yapıldıgı zaman kalıcılık süresi uzuyor (2 3 hafta kadar).

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. doğaçlama çalışacaksan olur. stik kullanacağın deseni kopyalama amaçlı kullanılıyor.. sevgiler..

      Sil
  11. çok saçma onun yerine gidip menzilden alın daha mantıklı ... onlat bi tüpün içinde satılıyoğ hem iki saatte beklemeye gerek yok 2dk. beklesen bile tutuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tercih meselesi ne diyebilirim ki, bunun da meraklıları çok.. sevgiler.. :)

      Sil
  12. merhaba dediklerinizi aynen uyguladım fakat deseni bi türlü elime geçiremedim kalem desenin üstünden geçene kadar kuruyor kullandığınız kalem hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de yeğenim ile ilk defa uyguladık. Bir kırtasiyeye gidip kopya kalemi istedik asetatlı kaleme benzer bir kalem verdiler.
      Kağıdın üzerinde kalemin kuruması önemli değil, deseni uygulayacağınız bölgeye roll-on sürdüğünüz için desen transver oluyor.

      Sil
  13. yanlız şunu ilave ediyimde bilginiz olsun bu kınanın altına güneş geçmiyor kınayı yaptırıp tatile giderde yanarsanız kına yeri bembeyaz kalır ufak ama mantıklı bir hatırlatma ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız, yazımın sonunda kının elimden nasıl çıktığına da değiniştim. Kına cildin üzerine ince bir zar tabakası şeklinde yapışıyor bu durumda güneş altında iz kalır, ayrıca bu kınanın olduğu bölgelere su değdiğini de sanmıyorum doğal olarak geçici hint kınası günah olmasa da abdest almaya engeldir diye mantık yürütebiliriz..

      Sil
  14. Unutmadan dandik bir yanı daha var bunun yatağa yorgana kıyafetlere bulaşıyor ufak ufak :(

    YanıtlaSil
  15. Yorumu okuyunca cok sasirdim bende tüpte olanlardan alip yapiyorum elime.fakat soyulmasi zar seklinde olmuyor zamanla siline siline rengi sola sila çıkıyoryani abdest meselesi kafama takıldı .bu kinanin üst deri tabakasina isledigini düşünüyordum .zar gibimi kapatıyor yada sizinkimi farkli acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada uyguladığım hint kınasının fotografı yayınımda var. Tabii ki de yorumda bahsi geçen tüp ile uygulanan hint kınası değildi. Tüpteki kızıl renkli hint kınasını Sünnet Düğünümüzde kullandık. On-onbeş dakikada kolayca tuttu. 3 gün kullandım. Daha uzun bekleseydim daha uzun süreli kullanabilirmiydim bilmiyorum ama Düğünümde işimi gördüğünden benim için yeterliydi. Kısacası ben memnun kaldım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...