23 Mayıs 2021 Pazar

Ev Yapımı Tereyağı


Ev yapımı tereyağında 3. denemem ve sonunda başardım...
Uzun zamandan beri yoğurdumu kendim mayalıyorum. Her mayalamada 5 lt. süt kullanıyorum ve epey kaymak biriktiriyorum. İlk denemem tam bir fiyaskoydu. Tereyağı yerine bol köpüklü bir Susurluk ayranı yaptım. İkinci denememde biraz daha yaklaştım bu defa da tereyağı güzel bir kaymak yağı oldu. Ama en azından ballı kaymaklı ekmek dilimleri yaparak bu yağı tüketebildik. Üçüncü ve son denemem oldukça başarılı, sonunda bu işin de üstesinden geldiğim için kendi adıma çok mutluyum...


Nasıl yaptığımı da kısaca değineyim. Yoğurt kaymaklarını 1,400 gr.'lık dondurma kutusunda biriktirdim. Bir gün önceden difrizden alıp erimesi için buz dolabına indirdim.  Eriyen kaymaklarımı miksere aldım ve 5. devirde çırpmaya başladım. Bu arada kaynamaya yakın olan bir çay bardağı suyu da ekledim. mikserim bazen durdu biraz dinlendikten sonra çırpmaya devam ettim.

 

Bir süre sonra arada içine buz küpleri attım ne zaman ki tereyağı belirmeye başladı bolca buz küplerinden attım miksere zarar vermesinler diye biraz erimelerini bekledim ve tereyağım iyice ayrıldı. Bu aşamada fazla çırpmama gerek kalmadı. Sonra buz gibi suyun içine dalarak suda yüzen tüm tereyağını topladım. Kasenin dibine bile bolca yapışmış onu da bir kaşık yardımı ile toplayarak. 1-2 tur difrizden çıkardığım donmak üzere olan  su ile yıkadım.


Sonuç olarak 1,400 gr.lık kutudan (kaymakları tartmak aklıma gelmemiş) 341 gr. miss gibi tereyağı çıktı. Allah'ım bereket versin. Yenisine sağlık inşallah.


Bu arada tereyağı yapımı ile ilgili youtube'de birkaç video var. Ama benim gibi tam bir fikrin olmayınca yine de hata yapabiliyorsun. Olsun, deneme yanılma ile illaki doğru yolu bulursun. Üretmeyi seviyorsan sakın pes etme derim..   Sevgiyle Kalın.. (^_^)


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...